Point Chaud

Onze expertise

Brood, stokbrood, koeken, patisserie, belegde broodjes...

De klant vindt in elk van onze verkooppunten een basisassortiment van een twintigtal producten per gamma, ter plaatse op te eten of mee te nemen. 

Point Chaud typeert zich, van in het begin, door de kunst van de gourmandise steeds opnieuw te heruitvinden en te variëren. 

Van graan tot brood...

POINT CHAUD kiest zijn partners zorgvuldig uit om de beste grondstoffen te leveren en onderhoudt een duurzame relatie met hen. Het productieproces is gecentraliseerd in één centrale geïntegreerde productie-eenheid, waardoor POINT CHAUD controle heeft op het hele productieproces, op de kwaliteit van de producten, die perfect kunnen getraceerd worden.

POINT CHAUD kijkt strengt toe op het productieproces en de voedselvoeligheid om zo een onberispelijk gamma aan zijn klanten te bieden.

Knapperig en krokant!

Witte broden, bruine broden, speciale broden, traditionele koeken of met een vulling, een uitgebreid gamma aan belegde broodjes en slaatjes... POINT CHAUD biedt u meer dan 200 producten aan, altijd vers.

POINT CHAUD innoveert en gaat steeds op zoek naar producten die smaak en knapperigheid perfect combineren.

Een fijne en knapperige korst, een zacht deeg, een aroma van hazelnootboter. Dit maakt het stokbrood van POINT CHAUD zo uniek.

Een partnership van in het begin

Als u deel uitmaakt van het POINT CHAUD-netwerk, krijgt u van in het begin en gedurende de looptijd van de samenwerking een persoonlijke begeleiding:

  • marktonderzoek, financieel plan en haalbaarheidsdossier,
  • goedkeuring van de commerciële locatie,
  • studie van de commerciële ligging,
  • opleiding op basis van een cursus in etappes, waarbij elke fase wordt beoordeeld,
  • bevoorrechte bancaire relaties,
  • coördinatie en opvolging van de werken i.f.v. van de voorgeschreven look&feel,
  • uitwerking van een communicatieplan voor de opening.

Samen sterk

Eens uw verkooppunt geopend is, treedt u toe tot een netwerk en bent u betrokken bij de ontwikkeling van het merk:

  • een sterke betrokkenheid, samen achter een sterk merk, met het hele netwerk
  • een initiële opleiding van minimum 3 maanden: beheer van een verkooppunt, technische productopleiding en werken aan praktische commerciële skills,
  • continue technische en theoretische opleidingssessies,
  • deelname aan commissies en gemeenschappelijke promotiecampagnes,
  • informatiedagen.
  • een sterk merk
  • bijstandsdiensten op de hoofdzetel,
  • regelmatige bezoeken,
  • handboeken met technische procedures,
  • kwaliteitsaudits,
  • mystery shopping.
  • specifieke tools
  • geregistreerd en geïnformatiseerd kassasysteem om het dagelijks beheer te vereenvoudigen,
  • een planning om te rijs- en baktijden te controleren,
  • een permanent voorraadbeheer,
  • promotie-acties,
  • documenten voor het managent en toekomstgerichte analyse.

20 jaar samen voor smaak

POINT CHAUD is meer dan een sterk merk, het is een concept dat bepaalde voorwaarden vooropstelt.

Meer dan 20 jaar na zijn oprichting, is ons merk een vaste waarde in zijn marktsegment.

Onze filosofie: een tevreden klant en een aangename klantervaring.
Onze sfeer:
 de hele dag door wordt er voor de klanten gebakken.

Diversiteit, kwaliteit en service zijn cruciaal voor ons.

Wij hanteren een "win-win"-strategie die gefocust is op het collectieve belang van het netwerk, waardoor onze franchiseverkooppunten zeer aantrekkelijk en rendabel zijn. De beste interne promotie!

Wij volgen nauwgezet de evoluties in klantengedrag en passen ons aanbod daaraan aan, om onze klanten tevreden te stellen.

Dit is een project van gemeenschappelijke belangen, die alle spelers van ons netwerk delen. En daarvan kan u ook deel uitmaken.

 

Didier DEPREAY
CEO


Point Chaud in beeld