Point Chaud

Franchising

Aan de basis van een contract met POINT CHAUD ligt een onderlinge samenwerking. Onze bijdrage neemt de vorm aan van een ondersteuning van het franchiseverkooppunt. De franchisenemer draagt bij tot het merkimago, de homogeniteit van het netwerk en het

 

De franchisepartners zijn in staat een commerciële exploitatiemethodiek nauwkeurig te volgen en zich aan te passen aan de eventuele veranderingen die zich opdringen tijdens de looptijd van het contract, om zo het concurrentievermogen van het netwerk in stand te houden.

 

Bij de opening van uw verkooppunt, maakt u ook deel uit van het netwerk en bent u volledig betrokken bij de verdere ontwikkeling van POINT CHAUD:

 

Een sterke betrokkenheid, een uniek imago, een dynamiek die uitgaat van het netwerk

- Een initiële opleiding van 6 maanden in het beheer van een verkooppunt, technische productkennis en commerciële skills;

- continue technische en theoretische bijscholingen;

- deelname aan thematische commissies en gezamenlijke acties en promotie-aanbiedingen,

- informatiedagen.

POINT CHAUD is er steeds voor u

- een bijstandverleningsdienst op het hoofdkantoor;

- regelmatige bezoeken van auditoren;

- manuals over de producten, fastfood, klantbeleving;

Specifieke tools

Het warehouse management-programma analyseert de verkoopstatistieken per artikel en tijdseenheid, beheert de voorraden en stelt bestellingen voor, helpt bij de planning van de technische implementatie, maakt elektronische dataflow mogelijk en beheert de communicatie tussen het hoofdkantoor en de winkels.

 

De begeleiding van de franchisenemer verloopt volgens een schema dat het mogelijk maakt om proactief te zijn, eventueel corrigerende maatregelen voor te stellen en een referentiekader te formuleren.

 

- geautomatiseerde kassa's voor eenvoudig dagelijks beheer;

- een operationeel manual;

- een planningsmethode voor bak- en kooktijden;

- een bestelklok

- promotie- en actieplannen van de winkel.

Onze verschillende commissies:

Een "product"-commissie onderzoekt het productassortiment en stelt vernieuwingen van het gamma voor aan het netwerk. Deze commissie komt 6 keer per jaar bijeen.

 

Een besluitvormingsproces op basis van een 2/3-meerderheid van de winkels op een quorum van 3/4 van de winkels van het netwerk maakt het mogelijk om nieuwe verkoopmaatregelen en/of -concepten te introduceren, nieuwe leveranciers voor te stellen en beslissingen te nemen over het dagelijks beheer van de verkooppunten. Het netwerk komt 4 keer per jaar bijeen in plenaire vergadering.

 

WORD KANDIDAAT-FRANCHISENEMER

Point Chaud in beeld